Sommarfirande med samhällstreorna

När de sista betygen äntligen är klara firade vi treorna på samhällsprogrammet med tårta. Avslutningsfesten uppmärksammade det hårda arbete våra elever har lagt ned på sina gymnasiearbeten, som är en viktig del i den stundande studentexamen.

Bland många bra gymnasiearbeten nomineras följande till årets bästa gymnasiearbete på samhällsprogrammet:

Linnea Lindahl: ”Frihet eller ideologisk skadlig doktrin? – ett arbete om ekonomisk styrning inom offentlig vårdsektor”

Jenny Ewerlöf: ”Flemingsbergs samhällsutveckling – En intervjustudie om att bygga bort social utsatthet”

Märta Södervall: ”Järvakonflikten”

Julia Lind: ”Psykopati, varför utvecklas psykopati? Varför är det svårt att lämna en psykopat?”

Saga Ranhagen: ”Konflikten i Järva, vilka orsaker till att den fortgår”

Ida Torsteinsrud: ”Det svagare könet – En undersökning om kvinnors representation i serietidningar från 1960-talet till nutid.”

Föregående bild
Nästa bild

Öppet hus

Student 2024

• Studentlunch för avgångselever: onsdag 11 juni kl. 11.30.
  • Utspring EKSA: torsdag 12 juni kl. 10.00.
  • Utspring NATEVO: torsdag 12 juni kl. 14.00.