Under fredagen den 21 april var natureleverna i åk3 som läser Östersjökursen och geografi på Utö i Stockholms skärgård för att göra en avslutande fältstudie. Självklart hade vi med oss solen och värmen! Under dagen tog vi vatten- och planktonprover som ska tas med till skolan för ytterligare analyser. Dessutom samlade vi in information om Utös natur- och kulturgeografiska utveckling genom att besöka gruvorna och lyssna på livsberättelser via ljudklipp på olika platser m.m.

Mösspåtagning 2026
Årets mösspåtagning genomfördes traditionsenligt på Valborgsmässoafton. Glada och förväntansfulla elever samlades på skolgården för att sjunga studentsång och sträcka mössorna mot skyn

