UF

Ung Företagsamhet Stockholm är en ideell, partipolitiskt obunden förening. Vi är övertygade om att unga människor klarar allt de vill, men ibland kan de behöva inspiration och vägledning. Genom våra utbildningar får lärare inspiration och de verktyg de behöver för att ge sina elever möjlighet att utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sina entreprenöriella förmågor.

Ung Företagsamhet Stockholm är en utbildningsorganisation. Vi utbildar inte elever utan lärare i våra koncept; Vårt Samhälle och Se Möjligheterna för grundskolan och UF-företagande för gymnasiet. Dessutom erbjuder vi intresserade lärare två tilläggskoncept för gymnasiet; Enterprise Without Borders, för elever som vill driva företag med en internationell prägel och Innovation Camp för elever som vill lösa riktiga problem, levererade av riktiga företag.

Ung företagsamhet i Tullinge

Under åren har företag från Tullinge gymnasium erhållit följande priser:

• Förstaplats Årets tjänst (Frullefixarna UF 2015)
  • Andraplats i Årets UF-företag (Easy Reader UF 2019).
  • Andraplats Årets vara (Sportsocks UF 2020)
  • Andraplats Årets tjänst (No Garbage UF 2020)
  • Sveriges Bästa webbshop (Helgfrallan UF 2021)

Läs mer om Ung företagsamhet här