Elever

Elever med examen

Behöriga lärare

Våra program

På varje programs egen sida kan du läsa mer om vad programmen innehåller. Där får du också information om våra populära profiler på utbildningarna. EK, NA, SA och TE är högskoleförberedande program. VO är ett yrkesprogram, där du även kan bli högskolebehörig.

Välj inriktning mellan ekonomi eller juridik

Duktiga ekonomer behövs både i privata företag och i offentlig verksamhet. Du kan välja mellan inriktning ekonomi eller juridik när du har börjat på skolan.

Naturvetenskaps-programmet

En god bas för vidare studier

Vi har intressanta samarbeten, moderna laborationssalar och legitimerade lärare med hög ämneskompetens, flera med doktorsexamen.

Samhällsvetenskaps-programmet

Välj mellan beteende- och samhällsvetenskap

Vill du förändra samhället? Vi erbjuder två inriktningar som båda ger dig en solid grund för fortsatta studier på högskola och universitet.

Teknikprogrammet

Ny teknik i framtiden

Programmet passar alla tjejer och killar som är påhittiga, gillar att samarbeta och bygga olika tekniska lösningar.

Vård- och omsorgsprogrammet

Inriktning mot medicin och akutsjukvård

En del av Vård- och omsorgscollege. Du får mycket goda möjligheter till jobb och behörighet för att studera vidare.

"

Na20a Hedda Kalliorinne

Mina klasskamrater motiverar mig, här får man vara som man är. Jag gillar att man är ute och rör sig mellan byggnader och när vädret tillåter brukar vi äta lunch ute på skolans altan.

Ett gymnasium i en Unik miljö

Tullinge gymnasium är uppbyggd som ett campus med flera mindre hus i ett grönområde nära Södertörns högskola.

"

Ek20B Elias Olivier

Jag gillar att lärarna är hjälpsamma och jobbar med relationer. Dom gör ett riktigt bra jobb för oss som vill lite extra i livet.